الاثنين، يوليو 20، 2009

حدث في مثل هذا اليوم ... الجزء الاخير

الاحد 20/7/2008
علي فكره وانا بفتح البلوج دلوقت مجاليش نفس اكتب الموضوع مش عشان حاجه
عشان في شوية عيال كده
وبلاش نضرب لهم المثل الشعبي عشان عيب وقلة ادب
ندخل في الموضوع
ونبدأ من حيث انتهينا المره السابقه
وقفنا اننا المفروض نروح نمتحن ونسلم الهدوم بتاعتنا
كالعاده ابن خالي فات عليا
ورحنا وامتحنا وكله تمام
وطلعنا من الامتحان
قعدنا برة شويه انا وابن خالي وابن خالتي
اللي هما لسه خريجين جدد
اكلم في العيال
ام تشاؤم الدنيا كله راكبهم
طب يا جدعان مينفعش انتم لسه بتقولوا يا هادي
طب يا ولاد التيــــــــــــت انا لسه واخد جرعة تفاؤل تكفيني اربع سنين انتساب موجه
قمت صابب ليه شويه من ازازة التفاؤل اللي معايا
مسكتهم غسلتهم
ربيتهم بجد ... محدش كان عارف يسد قصادي
المهم اتفقنا علي حاجات وقشطه يا مان
وظبطناهم وكله تمام
وروحنا
كانت حوالي الساعه 12 قلت لاختي اعملي لي اكل
وتم الاكل بنجاح
شغلت التليفزيون عشان انام ... اصلي كنت هلكان من مشوار امبارح وسهرانه طول الليل حيرانه في امري
المهم
رغيت شويه مع اختي شويه ... ولسه بروح في النوم
لاقيت جوز خالتي داخل علينا ... وفيت ابوكم
انا والله اول ما شفته قريت عينيه طوالي
وقلت له ......................
قالي لاء عادي بسال عليه
قلت له رد عليه ..........................
قال طب اتصل بيه
قمت متصل بيه يا عم بابا حصل كذا كذا
قالي اه
فففففففففففففففففففففففففففففف
من اسوء الاخبار اللي جاتني في حياتي
وبعد ما كان منحني التفاؤل وصل زروته وقمته
عاد للصفر فجأةً
.
.
.
مش هقول ايه اللي حصل
ولا ايه اللي تم
عشان دور المعيله اللي زعلني
مش عشان حاجه تاني
ومش بس كده
ده انا هقفل الردود كمان
يا لهوي ده ايه الرزاله اللي انا فيها دي
حاسس اني رزل 14
بس مش مهم
المهم
انه كان في عنوان اسمه
بدأ في مثل هذا اليوم ... وانتهي قبل مثل هذا اليوم
بس مش حاكيه
س ل ا م ي