الاثنين، أبريل 13، 2009

Love Feeling



ايه رأيكم في الصورة اللي فوق دي
طبعا دي اكبر صورة تعبر علي الحب
ازاي الواحد يعرف انه بيحب؟
سيبكم بقي من كلام الاغاني والاشعار اللي لا يودي ولا يجيب ده
الاحتواء
الكانجارو الكبير يموت نفسه في سبيل انه ميمسش الكانجارو الصغير اي اذي
والكانجارو الصغير اكتر مكان يحس فيه بالامان هو المكان اللي هو فيه ده
عشان كده بنقول دي اكبر صوره ممكن توضح الاحساس بالحب
لانه في حالة احتواء في الموضوع
في فيلم اسمه
King Kong
مش هحكي عنه بس الفيلم ده جامد
وفيه صورة شبه الصوره دي
مش هقول انه الفيلم في احساس قد الدنيا دي كلها
وخصوصا في أخر الفيلم
لما قعدوا خمس دقايق من غير كلام
انا قدرت اترجم النظرات اللي ما بين البطله والوحش
ذلك هو الاحساس
لا يحتاج لاشعار ولا لكلمات ان توصفه


انا بقي عندي الحالتين اللي فوق دول
اللي في الصورة ده اخويه


جايز مبنتكلمش او مفيش اي حوار ما بينا
بس انا بحس ان ده اكتر حد في الدنيا دي بيحتويني
ومهما يعمل فهو اكيد عمرة ما هيأذيني
ولو ظهر لي انه بيأذيني
فأنا مفهمتش قصده وهكون مطمن له بردوا


نروح للحاله الضد


ده بقي أحمد بردوا
بس ابن اختي
بحبه موت
وبعتبره ابني ... الذي لم ولن انجب غيره
جايز بعمل فيه مقالب من العيار الثقيل بس
انا عمري ما هأذيه
ولو هموت مكانه انا متأخرش ولا حتي افكر في التأخير


اما دي بقي


فهي شروق بنت عمي
بعتبرها بنتي من وانا في تانيه ثانوي
اصغر اب في التاريخ


الشـــــــــــــاهد
ان الحب هو الاحتواء
ليس الا
ولو حسيت انك ممكن تحتوي حد بكل معاني احتواء الكانجارو لصغيره فاحساسك صادق
وان حسيت انك ممكن تكون مطمن في مكان زي اللي قاعد فيه ابن الكانجارو ده وانك متأكد ان الشخص التاني يفديك بحياته دون تردد ولا يمكن ان يأذيك فذاك احساس صادق

وم الاخر بقي الحب ده عامل زي السرطان
علاجه بتره

س ل ا م ي

هناك 11 تعليقًا:

الزهـــــــــــــراء يقول...

ان الحب هو الاحتواء
ليس الا
...
جمعت الخلاصة في جملة واحدة
كلماتك معبرة بحق
الإحتواء
الحب
كلمتان مترادفتان
بوركت أناملك
في القمة دائما ..

!! a7mad sala7 !! يقول...

تشرفنا يا سيدي
:D

halaS demahoM يقول...

الزهراء
شكرا ع المرور
وأحمد صلاح
بردوا شكرا ع المرور
واحنا حصل لنا الشرف اكتر يا سيدي

OlivE يقول...

بجد كلامك جميل جدا
ومعنديش اى كلام شكر اشكرك عليه وعلى تعبيرك عن معنى الحب لان الحب مش مجرد كلمات وبس الحب احساس وادراك للاحساس دا
فعلا الحب كلمه وقبلها فعل
شكرااااااااااااااااااااااااااااا

ShiMOo يقول...

//وم الاخر بقي الحب ده عامل زي السرطان
علاجه بتره//

عندك حق فعلا
وجميــــــــل اوي ان اللي بيحبك يكون محتويك
يحس بيك ويفهمك
بجد هيفرق كتير اوي

Boba يقول...

يااااااااااااااااه
من زمان مش اتفقت معاك على فكرة وحده
بس صح الحب ما هو الا احتواء
وانا مبسوطة
انك لما اتكلمت عن الحب
قلت اخوك
وابن اختك
وشروق
ربنا يحيميهم ليك ويحميك ليهم:)
سلامي
واسفة لو اقتحمت البلوج دون احم
او اي حاجة تانيةD:

halaS demahoM يقول...

olive tree
شكرا ع المرور
وبجد كلماتك بترفعني معنويا اوي
شكرا علي تعليقك للمرة الثانيه
س ل ا م ي

halaS demahoM يقول...

shimooo
لازم هيفرق معاك اوي
ولازم بردوا يحس بيك ويفهمك
ما انت مش هتروح تحب لي واحد لا بيفمك ولا بيقدرك ولا بيحس بيك

انت تختار واحد لما تبص في عينيه بتشوف نفسك
يعني ما هو الا مرأه تعكس صورتك

فكيف لا يفهمه ولا يشعر به ولا ولا ولا....

شكرا شيمو ع المرور

halaS demahoM يقول...

Boba
يااااااااااااه عليكي انتي
المهندسه هبه عندنا
يا نهار لبني يا جدعان
المرور ده هحتفظ بيه وعلي راسي من فوق

مش هتكلم علي الاتفاق وعدمه
بس احب اضيف لك ان انا مخالفتكيش في حاجه اطلاقا
انا كنت بوضح لمعاليكي القيود اللي المفترض انك تاخدي بالك منها
هي صحيح كانت طريقه رزله مني اوي
و...و... بس بجد ما كنت اقصد سوي تعديل نظرتك للاشياء
مش اكتر .... بس انتي اللي محاولتيش تفهمي صح

يلا مش هنتكلم كتير
هنقول شكرا جدا هبه علي مرورك الكريم
وكوني اني اتكلمت عن الناس دي
فانا بجد حاسس ان الناس دس بتحبني اوي مهما يظهروا لي العكس بس من جواهم بيخافوا عليه ... وعندما قلبت الايه فانا بحب ناس اوي وبخاف عليهم جدا
يمكن افعالي معاهم فظيعه
يعني عندك مثلا ابن اختي ده بعمل في كل مقلب والتاني ... وامه تشوفه وهو بيعيط ومش خايفه عليه مني لانها عارفه اني بحبه اوي اوي اوي
مش هتكلم كتير
عشان عارفك بتملي مني بسرعه
بس معلش يا برنس بردوا البلوج بتاعي وعاوز اعبر
وبالنسبه للاقتحام فياريتك يا ستي تقتحميه علي طول
ولا يهمك ... انا احترم اي كلمه تتقال عندي وكوني قابلها او رافضها فده ميمنعش اني اسيبها بين قوسين ممسحهاش

يلا سلامات

Bola 7elmi يقول...

لا تعليق أكثر




بجد هو دا الحب ,,



>> كنت هنا وعجبني الكلام اللي قريتو وبجد مفيش كلام تاني يتقال من بعدو<<

سلااااااااااااااااامي :)

>> بولا

halaS demahoM يقول...

ولا يهمك
منور البلوج والله
وكفايه طلتك عليه دي عندنا بالدنيا

شكرا ع المرور
ويا رب متكونش اخر مرة