الأربعاء، مايو 05، 2010

بياعين الكلام ... الوصول معارف

دي احلي تجاره يا ابني تجارة الكلام
ده رقم واحد

والله مادام انا جايب البنطلون من مكان محترم وبسعر محترم وزوقه محترم
اكيد يبقي حلو
ومادام هو مش مقطوع ومش متوسخ
يبقي البسه ... عادي ... ايه المشكله يعني
هتفرق في ايه ده من ده من ده
يا ابني ازواق
يا حبيبي ده وسيله هدفها ستر العوره
ومادام بتقوم بالواجب وزياده
سو وااااااااااات
وانا هستفاد ايه يعني لما الناس تبص وتقول
ايه الحلاوه دي ... شايف الواد ده لبسه عامل ازاي
انا اللي يشاور يشاور علي نفسي مش علي لبسي
كنت فاكر حاجه بس مش فاكرها اوي
فيما معناها
متخليش لبسك اغلي منك او احسن منك

مش مهم
خلينا في تجارة الكلام عشان الكلام في اللبس ده بيستفزني بصراحه
دلوقت
في كلمة حضرتك وسيادتك وكل الكلام الفاضي ده
هستفاد انا ايه من الكلمه دي
انا لو بحترم واحد مش شرط اقوله كده او اقعد اثبت فيه بالكلام
انا لو بحترمه فاحترامي هيكون من خلال مواقفي وتصرفاتي
مش من خلال كلامي
انا هستفاد ايه يعني لما اكون ظابط قد الدنيا
وكل اللي يشوفني ... باشا وسيادتك
ولما امشي
ده واد ابن تيــــــــــــت
فين الاحترام اللي هنا
الاحترام بيكون في ظهر الغيب
يعني لما اكون مش موجود واسمع ان ده بيقول في حقي كلام كويس
ده ام الاحترام ... مش شرط سيادتك وحضرتك

يا ابني لازم تبقي بياع كلام ده اللي هيوصلك
ام تعبيراتك دي اللي هتوديك في داهيه

والله مادام كلامي مش خارج
وتصرفاتي كلها في حدود الاحترام والادب
مش شرط كلام الرسميات ده بالنسبه ليا
ولو من غيره مش هوصل
بناقص
اكيد انا مخطأ
بس مقدرش استحمل حد بيقول كلام تافه
او كلام مستفز او الفاظ مبحبش اسمعها
ومردش عليه بالاسلوب ده
ايه الهيافه دي

الاتكيت انك لما تنادي علي حد وانت المفروض بتحترمه
متناديش عليه من بعيد
لاء ... هو المفروض ميستناش
اجري لغيت ما توصله وكلمه
مش شرط بقي حتة سيادتك والكلام الرسمي
ما انا احترمتك وعملت اللي الرسول وصي بيه

مليش انا في الرسميات دي
اهم حاجه متبقاش منافق واللي في قلبك يبقي علي لسانك ... مهما كان ولأي حد
وبناقص اي حاجه غير كده

الحريه بتعلم البنت حاجتين
يا أما الاحترام يا أما السفاله
ده رقم اتنين
لا تعليق
الحريه بتعلم البنت 3 حاجات
يا أما السفاله
يا أما السفاله
يا أما السفاله
ولو في خيار رابع
يبقي
يا أما اللامبالاه ... بين قوسين سو وااااات

ده عصير النهارده

هناك 5 تعليقات:

!! a7mad sala7 !! يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههه

مفيش فايدة فيك

انت هتفضل زى مانت

!! a7mad sala7 !! يقول...

على فكرة مش انا اللى بيكلمه فى البوست ده
وعمال يقوله يابنى يابنى


انا جاى اضحك بس


ههههههههههههههههههههههههههه

halaS demahoM يقول...

\\
مفيش فايدة فيك
\\
المهم
يبقي فيه فايده مني
جايبلك خط اتصالات عنب دقيقه بقرش بدل الشات العبيط ده

\\
انت هتفضل زى مانت
\\
مانت
اسمها مانت
ال مانت ال

بس مقولتش بردا
ايه رأي معاليك ؟؟؟
ولا سيادتك جاي تضحك بس بجد

morgana يقول...

/
الحريه بتعلم البنت 3 حاجات
يا أما السفاله
يا أما السفاله
يا أما السفاله/
هو باعتبار اختلاف مفهوم الحريه دلوقتي من شخص للتاني يبقي الله اعلم مفهومها عندك ايه
بس احنا مش في زمن تجارة الرقيق دلوقتي
يعني في حريه للكل

/فيما معناها
متخليش لبسك اغلي منك او احسن منك/
المقوله دي علي بعضها مش صح اصلا
مفيش وجه مقارنه بين شخص وبين لبس
يعني مهما غلي اللبس او بقي شكله كويس مش هيبقي أغلي من انسان يعني

معاك في موضوع الالقاب ده مش لازم رسميات أوي بس ع الاقل مراعاة فرق السن

halaS demahoM يقول...

انتي بتستغلي فرق السن وتقولي كلام انا مش فاهم منه ولا كلمه
\*
هو باعتبار اختلاف مفهوم الحريه دلوقتي من شخص للتاني يبقي الله اعلم مفهومها عندك ايه
*\
مش عارف
بس الحريه يعني تعمل اللي انت عاوزه وقت مانت عاوز
مش ديمقراطيه يعني
وتلاقي الكل بيوافقك ع اللي بتعمله ... هي دي الحريه

\*
مفيش وجه مقارنه بين شخص وبين لبس
*\
لبس المكنسه تصبح ست النسا
لبنان بقي علي رأي تامر(هيدي هي)
مسمعتيش انتي لبس البوصه تبقي عروسه
سيبك من اللي بيقولوا انا بلبس اللي بيريحني والكلام الرخم ده
كله بيلبس عشان يبقي حسن المظهر
تلاقي منشكح والناس بتشاور علي لبسه مش عليه
ومش شرط الهدوم بس
اكتر ناس الواحد بيحترمهم حتي من غير ما يشوفهم
اللي تلاقي عنده عربيه بيجوت 504 وعليها هيئه قضائيه او هيئه دبلوماسيه
هما قليلين فعلا
وذلك لكثرة الحراميه
بس موجودين

\*
يعني مهما غلي اللبس او بقي شكله كويس مش هيبقي أغلي من انسان يعني
*\
مقصدتش كده
انا كنت اقصد
ان الناس تشاور علي لبسك مش عليك
او
الناس لو حد اتكلم عليك
يبقوا يفتكروك بلبسك مش بشخصك

\*

معاك في موضوع الالقاب ده مش لازم رسميات أوي بس ع الاقل مراعاة فرق السن
*\
فرق السن
ماشي حضرتك
مش شرط فرق السن علي فكره
بس يجب مراعاه درجة هيافة اللي بتتعامل معاه
بين قوسين تاخد كل واحد علي قد عقله