السبت، يونيو 26، 2010

كما قال الشعر

ولو تراني راكبـــــــــــــــا على حمــــار اهــــــــــزل

يمشي على ثلاثــــــــــــة كمشـــــــة العرنــــــــــجل

والناس ترجم جمــــــــلي في السوق بالقـــلقـللــي

والكل كعكع كعكـــــــــــع خلفــي ومن حويللـــــــي

لكن مشيت هــــــــــــاربا من خشـــــية العـقـنـــــقــل


طب وربنا عيال فاضيه
هما لو وراهم حاجه كانوا نزلو النهارده
سو وااااااااااات
اديهم صيفوا

هناك 16 تعليقًا:

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

سلام الله عليكم و رحمته و بركاته
يمكن فى مصرنا الحبيبه أو مش هى بس
الناس زهقت من حاجات كتير و كمان برده فى ناس فاضيين فعلشان كده تلاقى كل واحد عمل كده لسبب ف نفسه
إما أنه تغيير جو أو واحد فاضى أو حد عنده فضول أو ناس قالت يمكن ده يغير الوضع
و الله احنا شعب يحير
ساعات نتلم ع حاجات تافهه و نقول ان اللى مش هيكون معانا يبقى مش وطنى و ساعات نتلم يمكن ع حاجات كبيره و مفيش حاجه بتتغير
أنا شايفه ان كل واحد يبدأ بنفسه و ادى معظمنا هيكبر و يكون عنده أبناء ليه ما يعلمهمش الصح يمكن الجيل يبقى كويس
ليه انسانه زيى ما تقومش تفتح مادة الصبح اللى هى ع يقين انها شايلاها

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

نوت كده يمكن أكون خبطت ف الكلام فوق بس ابقوا نبهونى لانى دايخه من أساسه بس اهو قلت اطلع كلمتين
كنت عاوزه أرد ع البوست اللى تحت بس قلت هلخبط انا عارفه

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

اه ملحوظه صغيره
تعرف ان الابيات دى من الالقصيده اللى قالوا انها للأصمعى توجد دلالات انها مش ليه
بس انا مش فاكره ايه الدلالات
يُقال انها لم تذكر إلا فى كتابين و مش موثوق فى صحتهم
و ان الأصمعى لم يكن قد نبغ ف عصر أبى جعفر المنصور لكن ف عصر هارون الرشيد
دول اللى فاكراهم
استودعكم الله

halaS demahoM يقول...

كملي كملي
كلنا سامعينك كويس


الله يخرب بيت الامتحانات علي بيت اللي بيحطوها
وياريته بفايده
الا الناس بتهيس علي اخرها
كويس والله انها جت معاكي علي قد الكلمتين دول
ومخدتيش مصحف ورحتي وقفتي مع الناس دول

اكيد هتكلم في الموضوع ده
بس نو رايت ناو

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

ههههههههه
أصل دى مادة د\أحمد رأفت عارفه أنه حبيبك d:
و أنا معرفش غير اسمها
بس أنا مش هروح اسكندريه أقف معاهم
أنا هروح أسلم على خالتى أصلها رجعت من السعوديه
هههههههههه
معرفش ليه مش قادره أبطل ضحك ن الرد بتاع حضرتك
أقوم أسمع شوية أناشيد أحسن و الحمد لله قولتلهم فى البيت انى لا أفقه شئ

feather يقول...

ده ايه الشعر المنيل ده

الا قولي
هما كلهم لابسين اسود وواقفين يقرو قرأن ليه

سمكة مين اللي ماتت في البحر ورايحين يعزو

سلطان الاسيوطي يقول...

\\
أصل دى مادة د\أحمد رأفت عارفه أنه حبيبك
\\
احمد رافت مين؟

سلطان الاسيوطي يقول...

\\
سمكة مين اللي ماتت في البحر ورايحين يعزو
\\
هيا مش سمكه هيا حاجه تانيه في الميه بردوا

هما كانوا واقفين لسبب
لأجل ضحايا التعذيب في مصر
ولأجل روح خالد سعيد

حداد
شفتيش فراغ اكتر من كده

ال يعني الواد رجع لما اتقتل بعد الوقفه دي

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

\\
احمد رافت مين؟
\\








































بتاع الأوبجكت اللى خلى العيال يا اما مهيسين يا اما محبطين
بس بصراحه انا كنت داخله من غير حاجه
بضحك

halaS demahoM يقول...

\\
بتاع الأوبجكت اللى خلى العيال يا اما مهيسين يا اما محبطين
\\
اوبجيكت اورينتد
طاااااايب
ماهي مخربتش من شويه علي فكره

ده اللي فيها ده قليل عليها والله


\\
بس بصراحه انا كنت داخله من غير حاجه
بضحك
\\
فاضلك ماده تقريبا
متعمليش كده فيها
لاني كنت متعود اعمل كده
واتسحبت مني الورقه في اخر ماده حتي من قبل ما اكتب اسمي

ولا اقولك
اضحكي
ده احلي جو الواحد بيضحك فيه هو جو اللجنه والناس كلها متضايقين كده
متعرفيش بيبقوا متضايقين من ايه؟

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

\\
فاضلك ماده تقريبا
متعمليش كده فيها
\\
و الله الواحد مبيعرفش يسيطر على نفسه وقته أنا يومها جننت 3 من كتر الضحك

\\
ده احلي جو الواحد بيضحك فيه هو جو اللجنه والناس كلها متضايقين كده
متعرفيش بيبقوا متضايقين من ايه؟
\\
اه و الله الواحد بيقعد يتفرج عليهم و يرسم كاريكاتيرات ف باله عنهم
و لا أول ما نص الوقت ييجى و أخرج نظرات الاستغراب متبادله بينى و بينهم
معرفش بيقعدوا يعملوا ايه
معنديش أنا وقت أضيعه ف الامتحانات

بمناسبة الموضوع أنا ان شاء الله هعمل تقرير وافى عن الأحداث أثناء سفرى هنمى الحاسه الصحفيه عندى d:

halaS demahoM يقول...

\\
بمناسبة الموضوع أنا ان شاء الله هعمل تقرير وافى عن الأحداث أثناء سفرى هنمى الحاسه الصحفيه عندى
\\
يا ريت التقرير يبقي باور بوينت عشان خاطر احمد رافت

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

\\
يا ريت التقرير يبقي باور بوينت عشان خاطر احمد رافت
\\
لا هيبقى RYAY.

اممم جملة وصف عنوان المدونه
\\
أقدر دور من حولي ... أزيد بحقهم وعيا ... بلادي أمتي أهلي ... فلست بدونهم شيئا ... أقدر دور من حولي لأني لسن عاديا
\\
ظبط كلمة لست اللى قبل الاخيره
رخامه أنا عارفه بس الجمله حلوه فمش عاوزه يكون فيها حرف غلط

halaS demahoM يقول...

والله عدلتها من قبل ما تقولي

هيجيلك يوم وتعرفنى يا أبو صلاح يقول...

هما بتعملوا ايه ده

ان شاء الله

مالهم دول هما نقلوا الكعبه جنب البحر

ههههههههههههه

halaS demahoM يقول...

دي اليكس حبيبتك