الثلاثاء، ديسمبر 02، 2008

وأبتديت أعرف غلاوته لما رااااااااااح !!!!!!!




السلام عليكم
والله الميد تيرم ده كان غريب اوي
كل يوم كان هاين عليه اكتب لي موضوعين علي البلوج
بس عشان الكتابه بقت رزله علي البلوجات
الواحد بيتضايق وبيسيب المواضيع في التحرير

المهم ندخل في موضوعنا بقي
اولا اللي حثني علي اني اكتب الموضوع ده
اني لابس طقم اسمر وهو اللي كنت لابسه يوم ما امي ماتت
وفي نفس الوقت لسوء الحظ شغلت اغنية فقدتك
لحسين الجسمي
وحسيت اني اول مره اسمعها
المهم
طبعا احنا جيل ما يعلم بيه الا ربنا مش بنذاكر غير ايام الامتحانات
الا من رحم ربي
وانا اكتر واحد مش بيذاكر غير في ايام الامتحانات
يا دوب هيه ليلة الامتحان بس ممكن مش انام عشان اخلص اللي قدامي
المهم
كانت امي دايما تصحي الفجر وكل شويه تدخل عليه الاوضه
وتستفز فيه بكلمه غريبه
محدش هيفهمها ولا يعرف ايه علاقتها الموقف
كانت دايما تقولي
متعرفش قيمة امك غير لما تشوف مراة ابوك
يعني الوقت قدامك كتير طول السنه مش بتعرف قيمته غير لما تقرب علي الامتحانات
وشويه كده وتقوم ظارفاني كوباية شاي مشربتهاش ولا هشربها بعد كده
كان طعمها غريب اوي متعرفش اذا كانت حلوة ولا وحشه
بس كل اللي اقدر اقوله عن الكبايه دي غير انها بتاعت أمي
وفي الراحه والجايه تستفز فيه
ادخل جوة تدخل ورايا
اطلع اقعد في الصاله تيجي ورايا اتمشي في البالكونه الاقيها قاعده قدامي
ومتمشيش غير لما ازعق
وفي الاخر تقولي انا بحبك يا محمد
اقولها وانا ورايا امتحان
هههههه
منتهي الرزاله مني صح

بس فعلا متعرفش قيمة امك غير لما تشوف مراة ابوك
المهم الامتحانات خلصت واحمد الله عدت سليمه

هناك تعليق واحد:

!! a7mad sala7 !! يقول...

اولا:
تعيش وتفتكر
ربنا يرحم والدتك ويجعل مثواها الجنة باذن الله

ثانيا:
هى دى عادة المعظم فعلا
كلنا خارجين من ثانوى
طالع عنينا ومحبطين بعض الشيئ
زهقانين من المزاكرة
ونظام (التظغيط) ده

فشيئ طبيعي اننا نمل المزاكرة
انا عن نفسي
مبداتش ابص فى اى حاجة الترم ده الا اليومين دول والله

السنة اللى فاتت كنت بقلب فى صفحات فى الكتب لاول مرة ليلة الامتحان

منتهى الاستهتار طبعا
بس ربنا اكرم من الكل وبتعدى على خير

وللاسف الواحد كل ما يقول هيزاكر من الترم اللى جاى ده
بيطلع كلام وبيطير على مر الترم
يا دوبك مبتلحقش تحس بالخطر الا عالامتحانات
لدرجة ان بييجي زمايلي فى الامتحانات يزاكرو بقولهم متدوش الامتحان اكتر من حقه هههههههه
ال يعنى انا اللى مديله ربع حقه حتى

////////
متعرفش قيمة امك غير لما تشوف مراة ابوك
////////

بالنسبة للجملة دى
دايما بتتقالى
وبفكر فيها كتير اوى

ربنا يحفظنا واياكم
ويخليلنا والداتنا جميعا يا رب