السبت، يناير 15، 2011

انا شايف انك عاوز تقطف الثمره قبل اوانها

ده كان احد التعلييقات اللي جت عليه
بس اللي يعرفني كويس
يعرف ان انا عندي كل حاجه لحظيه لو متمتش في الوقت ده
بيحصل عملية زهد عنها
واعتقد انك لما تقطف ثمره قبل اوانها
وانت عارف كده
طعمها هيبقي احسن
من لو انك كلتها في غير اوانها خالص
لو كلت برتقاله خضره في الشتا احسن ما تاكلها ناضجه في الصيف

هناك تعليق واحد:

!! a7mad sala7 !! يقول...

بص يا برنجى


مش عارف التعليق دا فين
بس عامة


اعتقد اى حد لو عاوز حاجة معينة وهى ادامه
طالما مخدهاش

بعد ما تتشال من ادامه بينساها
بيحصله زهد فيها
لانها خلاص مش ادامه

بيتهيالى اى حد كده مش انت لوحدك


حاجة تانية
انا مش عارف انت امتى هتبطل تتفلسف :D
يابنى انا نفسي تعيش على طبيعتك
وترجع تقول انا غريب ليه

//واعتقد انك لما تقطف ثمره قبل اوانها
وانت عارف كده
طعمها هيبقي احسن//

طعمها مش هيبقي احسن طبعا
يعنى لما تكال مانجايه خضرا وتجيبلك حمى
ولا تاكل برتقانة حادقه تضرس سنانك
او تاكل حاجة ماسخه ملهاش طعم
طبعا مش احسن ولا حاجة

مفيش حاجة بتتاكل حلوة الا فى اوانها