الخميس، سبتمبر 09، 2010

Donia

يمكن من اكتر الاسامي اللي كنت بحبها
دنيا
والبت اللي اسمها دنيا دي اعزها من غير ما اشوفها
بس خلاص كبرنا علي دنيا ومسكنا في تلت اربع اسامي كده
يلا
بصراحه مش عارف انا عاوز اكتب ايه بالظبط
بس يلا هيا جت كده
بس انا كان نفسي النهارده اكتب موضوع اسمه
ريميمبر يا تاريخ
يعني تذكر يا تاريخ وجت في بالي فكرتين تلاته كده واتبخروا
وذلك لعدم استحقية الاخرين
المهم ايه بقي
ان انا سبق واتكلمت عن تلت حاجات
الصحه ... الفراغ ... المال
وقلنا الانسان بيمر بتلت مراحل في عمره
وهو صغير بيمتلك الصحه والفراغ ولا يمتلك المال
لما بيكبر شويتين بيمتلك الصحه والمال ولا يمتلك الفراغ
ولما يكبر خالص ويعجز بيمتلك المال والفراغ ولا يمتلك الصحه
بصراحه جمله مش محتاجه تفسير ولا اي حاجه هيا موضحه نفسها
يمكن سفر الواد زيكو هو سبب كتابة الموضوع ده
الواحد زعلان له والله
بس هو كده
واحب اقوله علي الهوا كده عشان انا حافظه يعني
ابقي افتكرني يا زيكو كمان 5 سنين كده او افتكر
اننا الفجر ادن علينا واحنا عندنا لما مكناش لاقيين حاجه نتسحر بيها ورسيت علي......
صحيح يوم لازم ننساه بس اللي حصل يعني
حاكم انا عارفك هتنطط علينا كمان شويه
بس يلا الفرق ما بين احمد وعيسي مش كبير علي فكره
جميل انك تبقي عارف نهاية كل حاجه الطبيعيه وتؤمن بها
انت دلوقت واحمد سعيد سبقك وباسم هيحصلك وكلو هيسحب كلو والسلسه هتخلص اول باول
بس يلا عادي لازم نعدي كل حاجه
ونعدي يعني نخليه شئ عادي
موقف كده في السريع
يمكن عدي علي بالي النهارده اكتر من خمس مرات مش عارف ليه
اثناء الحديث والثرثره اللي مبحبهاش شخصيا
خدي المفيد عشان مبحبش الكلام الفاضي واللف والدوران
عارفه انتي الفيل
قالت اه
طاااااااااااايب
الفيل ده انا متأكد انه اقوي من الحصان بكتير
المهم
لما بيحبوا ياخدوا فيل حديقه مثلا ومش عاوزينه يأذي حد من الناس اللي هتزوره
عارفه بيعملوا ايه
قالت ايه؟
قلت لها بيجيبوا الفيل ده من وهو صغير ويربطوه بحبل في مكان جامد
ييجي الفيل يحاول يفك نفسه ... مش قادر
يحاول مره واتنين وميه ... مفيش فايده
يزمجر هنا وهناك ... ولا حياة لمن تنادي
فيوصل لحقيقة انه فشل في فك الحبل اللي هو مربوط فيه
ويبقي متأكد انه مهما عمل مش هيعرف يفك الحبل ده
وينطبع في ذهنه كده ... ان الرباط ده مش هيتفك مهما عمل
ييجي الفيل لما يكبر
يودوه المكان اللي هما عاوزينه ويربطوه
الفيل في ذهنه انه مش هيعرف يفك الحبل ده ويرضي بالامر الواقع
مع انه لو عطس بس
ممكن من نفضة جسمه كده يفك الحبه ويوقع المكان اللي مربوط فيه
قامت بصالي حته بصه ومن تحت النقاب كمان يعني بتركيز
لانها عارفه الحوار كان علي ايه
وسابت السواقه وتبص
يا ستي خليكي في طريقك انتي بس
تقولي انت فلسفتك غريبه
قلت لها وانا مالي انا بحكيلك حاجه بتحصل فعلا
فلسفتهم هما مش فلسفتي
فلسفتي انا بقي واستنيت لما خدت الدوران
قالت ايه؟؟؟
وانا مستني اقول واجري
فلسفتي ان الفيل ده لو حس بقوته في نفس الوقت اللي حد فيه استفذه
وفتحت الباب ونزلت ... لاننا كنا وصلنا الكليه خلاص
اوف كورس فضحتني عند جوزها اللي هو عمي

ليست هناك تعليقات: