الاثنين، نوفمبر 30، 2009

زكي جدا

أحد الأخوة مرة قال لي قصة حصلت و هي أن أحد علماء السنة ذهب لمناظرة علماء الشيعة و تحداهم في مسجدهم فخلع حذاءه و وضعه تحت ابطه و دخل إلى المسجد و لم يضع حذاءه خارج المسجد، فقال له الشيعة لماذا لم تضع حذاءك خارج المسجد قال لهم سمعت حديثاً عن رسول الله أو أثراً (لا أذكر) بأن الشيعة يسرقون الأحذية، فضحكوا و قالوا له: هل كان هناك شيعة في زمن النبي عليه الصلاة و السلام أصلا؟
فقال لهم: انتهت المناظرة و خرج من المسجد ضاحكاً.

هناك 5 تعليقات:

!! a7mad sala7 !! يقول...

صح


مات الكلام
على راى ابوالصحاب

خواطر شابة يقول...

مختصر مفيد الصراحة
أنا حاولت قراءة الفكر الشيعي وأوقات اتفرج على قنوات شيعية لكن الصراحة فكرهم في احايين كثيرة بعيد عن السنة النبوية ومتحامل على تاريخ الصحابة وأمهات المسلمين
ندعوا بالهداية للجميع وثبثنا الله واياك على ما يحبه ويرضاه
تحياتي

halaS demahoM يقول...

أحمد صلاح
\\
صح


مات الكلام
على راى ابوالصحاب
\\
اللي هو ايه بقي؟؟؟

halaS demahoM يقول...

خواطر
\\
أنا حاولت قراءة الفكر الشيعي وأوقات اتفرج على قنوات شيعية لكن الصراحة فكرهم في احايين كثيرة بعيد عن السنة النبوية ومتحامل على تاريخ الصحابة وأمهات المسلمين
\\
طبعا الشيعه دول نظامهم كله غلط في غلط
بس انا هنا مركزتش علي كده
قد ما ركزت علي ذكاء وفطنة وسرعة بديهة الشيخ
بجد عبقي

\\
ندعوا بالهداية للجميع وثبثنا الله واياك على ما يحبه ويرضاه
\\
اللهم امين

وشكرا لمرور سيادتكم

hayoomaa يقول...

ههههههههههههههههههههه تحفه بجد
وانا بضحك اوي لاني عايشه في حي كله شيعه(لبنان)
صدقني بنشوف تصرفات عجيبه وغريبه منهم
استحاله تكون قريبه من قريب ولا من بعيد للدين الاسلامي
ههههههههههههههه ااقربهم النهارده هتلاقي الحب اللي احنا فيه كله بياكل سمك
تسمكوا تصجوا هما دايما هنا بيقولوا كده يوم الاربع